AT MINANGKABAU LAND (10 -13 Jun 2009)

Saturday, June 20, 2009

HARI KEDUA- selepas lunch

Mcm2 teka teki keluar untuk menghilangkan kebosanan perjalanan yg berkelok2. Antaranya ada berapakah selekoh di sepanjang jalan ini? Walau pun ada 44 tp aku jawab pd Henry 2. iaitu kiri & kanan. Betulll..tp tak dpt hadiah. Kenapa bangau berdiri sebelah kaki? Ada hadiah tp semua org tk dpt menjawab soalan henry. Kami mengaku kalah. Jawapannya ialah kalau bangau tu berdiri dgn kedua2 belah kakinya maka akan terjatuhlah bangau itu...kah kah kah ..pandai jugak si Henry ini membuat lawak..Samalah spt soalan "Mengapakah Siti Nurhaliza menyanyi sambil menutup telinga?" Jawapannya kalau dia menutup mulutnya mcm mana dia nak menyanyi???he he he...aku tak pernah pulak dgr joke itu ....

Petang itu slps makan kami di bawa ke PASAR 2 tingkat (Mcm Pasar Payang Trengganu gamaknya) Aku tak naik ke pasar sb penat berjalan & terpaksa mencari kamar kecil. Aku hanya beli CD Elly Kassim berharga 25 ribu rupiah. Sambil menunggu di bwh pohon pertemuan aku membeli pisang rebus. Ada pulak bdk2 menghampiri dgn sebuah gitar & kotak derma. Ha..satu lagu Ayam Den Lapeh entah berapa ribu bdk2 tu mintak, Tp takpelah,,budak2 tu menghiburkan bkn merempit di jalan2 & meragut beg org....Inilah kehidupan di sini..aku menghormati mereka.

No comments:

HARI KEDUA

BALI 3 -7 jun

BUKIT TINGGI PAHANG

Vacation at Bandong