AT MINANGKABAU LAND (10 -13 Jun 2009)

Saturday, June 20, 2009

HARI KEDUA- (sebelum makan tengah hari)

Hari ini nak melihat Tasik Maninjau. Tp Henry stop kat Annisa Embroidery sb masih awal lagi. Pd hari pertama dah shopping di sini & aku sempat membeli 5 pasang telekong & 5 pasang kain cotton & meminta brg2 itu dipack terus ke dlm sebuah kotak.Tak sorang kelihatan di dlm kedai. Rupanya masing2 dah menyeberang jalan untk ke kedai menjual barang kulit (kedai sandal namanya). Aku tak beli apa2 di sini. Kami menyeberang semula & mula shopping lagi.

Nasib baik Henry panggil cpt kalau tdk entah pukul berapa akan sampai ke Tasik Maninjau. Pantang stop mesti semua org turun & leka membelek2 kain/ baju.Lama juga perjalanan menuju ke sana krn harus melalui 44 buah kelok yg dipanggil KELOK 44. Agaknya apa AZHAR satu2nya kaum adam yg ada melabelkan semua pempuan yg giler shopping???Tanya Naza lah k?
Akhirnya sampai ke Gallery BUYA HAMKA. Mendengar pengkisahan riwayat hidup HAMKA membuat aku teringat akan NOVEL2 Tenggelamnya kapal Van Der Wijk dll tp aku dh lupa cerita apa. ( anak sdra Hamka yg bercerita)Sesudah melihat2 album & peninggalan Hamka di Gallery kami ke Pustaka Hamka di seberang jalan.Aku membeli 3 buah buku berharga rm18. Buku Hamka 2 buah rm12.00 lbh kurang sb satu lagi ialah buku Salah Asuhan oleh Abd Moes. Keluar dr kedai buku aku dhampiri penjual2 t-shirt. Kerana kesian pd seorg penjual,yg merayu2 aku pun membeli 7 helai T-Shirt berharga 100 ribu rupiah. (3 helai jual pd nab)

No comments:

HARI KEDUA

BALI 3 -7 jun

BUKIT TINGGI PAHANG

Vacation at Bandong